5 Google Mijn Bedrijf Profile Tweaks om aanloop verkeer te verbeteren

LouisSEO TipsLeave a Comment

Vandaag deel ik vijf GBP-tweaks die de moeite van het implementeren waard zijn om te helpen digitaal verkeer om te zetten in voetverkeer. Ik heb ze gerangschikt van makkelijkst naar moeilijkst, maar zoals u zult zien, zijn zelfs de moeilijkste niet echt afschrikwekkend – des te meer reden om ze uit te proberen!

 

1) Google Q&A snel beantwoorden (het kunnen aanknopingspunten zijn)

Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk
Als u klanten uit de auto-industrie hebt, is de kans groot dat u Greg Gifford van DealerOn kent. Op een recente lokale zoekconferentie deelde Greg dat 40 procent van de Google Q&A-vragen die zijn klanten krijgen, ook echt leads zijn.

40 procent!

Hier is hoe dat eruit ziet in de vragen en antwoorden van Google:

Het lijkt erop dat Coast Nissan een klant heeft die klaar is om door de deur te lopen als ze een antwoord krijgen. Maar zoals u kunt zien, is de vraag onbeantwoord gebleven. Merk ook op dat vier mensen een duim omhoog op de vraag hebben gezet, wat wijst op een gedeelde interesse in een mogelijk antwoord, maar het komt nog steeds niet op de radar van dit specifieke dealerschap.

Bijna alle verticals kunnen over het hoofd geziene leads in hun GBP’s hebben – van vragen over dieetopties in een restaurant, of een detailhandelaar een product op voorraad heeft, tot vragen over ADA-conformiteit of beschikbare parkeergelegenheid. Elke vraag vertegenwoordigt een mogelijke lead, en wie kan het zich in een concurrerend retaillandschap veroorloven om zo’n kans te negeren?

Eigenaren en managers van Google Mijn Bedrijf (GMB) kunnen het gemakkelijkst op de hoogte worden gebracht van nieuwe vragen via de Google Maps-app, omdat meldingen nog geen deel uitmaken van het hoofddashboard van GMB. Dit zal u helpen om vragen op te vangen wanneer ze zich voordoen. Hoe sneller uw klant reageert op binnenkomende vragen, hoe groter de kans dat hij het voetverkeer voor zich wint.

2) Post over uw nabijheid van nabijgelegen grote attracties

Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk
Stel je voor dat iemand net de ochtend heeft doorgebracht in een museum, een bezienswaardigheid, park of theater. Na het verkennen willen ze misschien gaan lunchen, kleding kopen, een benzinestation of een boekwinkel in de buurt vinden. Een goed geplaatste Google-post, zoals hieronder, kan hen rechtstreeks naar de deur van uw klant leiden:

Dit zou een bijzonder sterke aantrekkingskracht op voetgangersverkeer kunnen hebben als Google zijn experiment uitbreidt om berichten niet alleen in het bedrijfsprofiel en de Local Finder te tonen, maar ook in lokale packs:

 

 

Posten is zo gemakkelijk – er is geen reden om het niet te proberen. Hulp nodig neem contact met ons op.

3) GBP’s in winkels omzetten

Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk voor detailhandelaren
Met een beetje hulp van SWIS en Pointy kunnen de GBP’s van uw detailhandelklanten een etalage worden die klanten lokt met een hoge conversie. De “See What’s In Store inventaris” van uw klant verschijnt in het Business Profile, zodat klanten weten dat het bedrijf precies de producten heeft waar ze naar op zoek zijn:

Pointy is Google’s launch partner voor deze game-changing GBP feature. Onlangs las ik een interview met CEO Mark Cummins over het ultra-simpele Pointy apparaat dat het voor bijna alle retailers een fluitje van een cent maakt om hun voorraad direct online te brengen – zonder de poespas van traditionele e-commerce systemen en tegen werkelijk nominale kosten.

 

4) Maak van je profiel foto een selfie hotspot

Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld (haalbaar voor veel winkelpanden)
Als een klant een fysiek pand heeft (en de gemeenteverordening het toestaat), kan een buitenmuurschildering doorgaand verkeer omzetten in voetverkeer – het helpt ook om Instagram-selfie-nemers om te zetten in klanten.

Als een grote muurschildering buiten niet mogelijk is, is er hier genoeg inspiratie voor kleinere muurschilderingen binnen.

Als de klant eenmaal heeft geĆÆnvesteerd in het bieden van een culturele ervaring voor de gemeenschap, kan hij proberen het kunstwerk als omslagfoto op zijn GBP te laten plaatsen – iedereen die kijkt naar een reeks concurrenten in een bepaald gebied zal deze aantrekkelijke, extra reden zien om zijn bedrijf boven anderen te verkiezen.

Let op mijn woorden, lokale search marketeers: We staan op het punt om te zien hoe Amerikanen het beperkte label van “consument” verwerpen in een zoektocht naar een meer holistische kijk op zichzelf als hele personen. Lokale bedrijven die kunst, cultuur en het gemeenschapsleven integreren in hun bedrijfsmodellen zullen in een goede positie verkeren om te beantwoorden aan wat, naar mijn mening, een groeiend verlangen is naar authentieke menselijke ervaringen. Als lokale zoekmarketeer ben ik van plan dit onderwerp dit jaar verder uit te diepen.

5) De tijd goed zetten

Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld (haalbaar voor bereidwillige klanten)
Dit is een ergernis van mij: bedrijven die werkende mensen bedienen maar alleen open zijn van 9 tot 5. Hoe kan het voetgangersverkeer van uw klant een optimaal niveau bereiken als hun deuren alleen open zijn als iedereen aan het werk is?

Dus, hier is de taak: Doe een snelle controle van de openingstijden op de GBP’s van de directe concurrenten van uw klant. Ik vond bijvoorbeeld drie ambachtelijke winkels in een kleine stad met deze openingstijden:

Raad eens welke concurrent alle klanten krijgt na 18 uur, elke dag van de week, wanneer de meeste mensen niet werken en in staat zijn om te winkelen?

Nu kan het best zijn dat sommige van uw kleinere klanten al zo veel uren werken als ze kunnen, maar hebben ze onderzocht of hun uren eigenlijk wel ideaal zijn voor de behoeften van hun klanten en of er geen tijdslots in de gemeenschap worden opgevuld door hun concurrenten? Wat als uw klant, in plaats van het traditionele 9-5 uur, zou overschakelen op 11-7 uur, omdat geen enkele concurrent in de stad na 17 uur open is? Het is hetzelfde aantal uren en uw klant zou profiteren van het krijgen van al het voetverkeer van de 9-5-ers.

Een andere mogelijkheid is dat de zaak in plaats van op zaterdag op maandag sluit – misschien is dit de langzaamste van hun weekdagen? Open zijn in het weekend zou kunnen betekenen dat de gemiddelde werknemer nu toegang heeft tot de zaak en klant kan worden.

Het zal enige openheid vergen om te veranderen, maar als een bedrijf akkoord gaat met de implementatie, vergeet dan niet om de GMB-uren bij te werken en de nieuwe uren naar de grote citatieplatforms te pushen via een dienst als Moz Local.

 

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.